مینچنگتون یکی از کارشناسان صاحب نظر در امر بازار یابی بر این نظر است که نیمی از موفقیت برندینگ هنر و نیمی دیگر را علم تشکیل می دهد که شامل جذب ، به کارگیری و حفظ تلاشهایی است که با هدف بهبود تصویر کلی شرکت صورت می گیرد . و اهداف برندینگ را به صورت زیر بیان می نماید :
- حس مالکیت باید میان کارکنان رواج یابد که موجب احساس خوشایند آنها شده و مزایای پیوستن به سازمان را برای مخاطبین تشریح نمایند؛ که در نتیجه مناسبترین متقاضیان برای سازمان جذب می گردند.
- به طور مستمر محیط بیرونی سازمان رصد گردد و از نگهداری صحیح برند اطمینان حاصل گردد؛
- برای شرکت، شخصیتی عام تعریف گردد و فرهنگ، سبک مدیریتی، برنامههای کاری و فرصتهای موجود برای رشد در سازمان را تبیین گردد؛ که این امر موجب می گردد که محصولات و برند شرکتی با برند استخدام همراستا شوند؛