برندینگ

در بازار کسب و کار امروز و تنگ بودن عرصه رقابت در هر فعالیتی ، مقوله برندینگ و برندسازی از اهمیت ویژه ای برخوردار است .

برندینگ

در بازار کسب و کار امروز و تنگ بودن عرصه رقابت در هر فعالیتی ، مقوله برندینگ و برندسازی از اهمیت ویژه ای برخوردار است .

فرآیند تحقیقات بازاریابی


معنی لغوی تحقیق یعنی بررسی کامل موضوع به گونه‌ای منظم و مدون و بر اساس روشهای آماری ، دیداری و ... که به منظور کسب اطلاعات یا کشف اصول وابسته به آن صورت می پذیرد . با توجه به این تعریف ، تحقیقات بازاریابی از روش های بصری ، منظم و مدون که از طریق آن اطلاعات لازم و مناسب جهت تصمیم‌گیری مدیر بازاریابی فراهم می آید.

 

 

۱) تعریف مسئله و فرمول بندی آن :
فرمول بندی مسئله اولین قدم در فرآیند تحقیقات بازاریابی محسوب می شود. تحقیقات هم  معمولا با مسئله‌ای شروع می‌شود که مدیریت مجموعه با آن روبرو شده است . در گام نخست می‌بایست مسئله مدیریتی را به مسئله تحقیق تبدیل نماییم .


۲) مدون نمودن روش علمی برای حل مشکل :
روش علمی ، الگوی استاندارد هر نوع تحقیقاتی را تشکیل می‌دهد . روش علمی فرصتی را برای محقق فراهم می‌کند تا از دانش موجود به عنوان پایه محکم و معتبری جهت انجام تحقیقات بهره بگیرد .


۳) تعیین طرح تحقیق :
یک بخش اساسی از فعالیت تحقیق، توسعه طرح یا استراتژی تحقیق است. این بخش شامل مشخص کردن مناسب ترین طرح سرما یه گذاری، ابزارهای تحقیق، طرح نمونه گیری و نوع داده هاست. طرح تحقیق، چارچوبی کلی از فرآیند تحقیق ارائه می دهد. اگر طرح ما خوب باشد، می توان اطمینان حاصل کرد که اطلاعات به دست آمده با موضوع مرتبط اند و به اقتصادی ترین شیوه جمع آوری شده اند.


۴)  طراحی و آماده سازی ابزارآلات :

در این قسمت تحقیقات بازاریابی زمان آن فرا می رسد که برای فرآیند تحقیق یک ابزار پژوهش طراحی شود. به عنوان مثال اگر نظرسنجی بهترین ابزار است باید سوالات طراحی شوند. این یک قسمتی از اجرای تحقیقات بازاریابی است . در این مرحله می توان برای تعیین میزان کارایی ابزار پژوهش، آن را روی یک گروه کوچک امتحان کرد و سپس با بررسی داده های نمونه جمع آوری شده به مشکلات پی برد.


منبع : پرسیاه

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.