برندینگ

در بازار کسب و کار امروز و تنگ بودن عرصه رقابت در هر فعالیتی ، مقوله برندینگ و برندسازی از اهمیت ویژه ای برخوردار است .

برندینگ

در بازار کسب و کار امروز و تنگ بودن عرصه رقابت در هر فعالیتی ، مقوله برندینگ و برندسازی از اهمیت ویژه ای برخوردار است .

رنگ ها در طراحی لوگو


در دنیای برندینگ و طراحی لوگو ، از رنگهای مختلفی می توان استفاده نمود . اما برند کمپانی های متفاوت با سالهای اخیر موجب شده که انتخاب رنگ ، محدودتر شود . بعنوان نمونه زمانی که شما قصد استفاده از رنگ گرم در طراحیتان را دارید  ، اولین ایده ای که به ذهنتان خطور می نماید نارنجی کاترپیلار یا قرمز وینیستونی ی باشد . آیا تا به حال به علت این موضوع فکر کرده اید ؟

 

جواب این سوال در نوع تبلیغات و برندینگ کمپانی های دیگر می باشد . کمپانی های معتبر علاوه بر موضوعاتی مانند کیفیت کالا ، خدمات پس از فروش ، نحوه صحبت پرسنل و برخی تکنیک های تبلیغاتی دیگر همچنین در انتخاب و تبلیغ رنگ کلیدی شرکت هم دقت می نمایند . بعنوان نمونه مک دونالد در تمامی تبلیغاتش از رنگ اصلی نارنجی یا قرمز استفاده می نماید . این رنگ تنها علاوه بر اشتها آور بودن ، رنگ سازمانی این شرکت 

در تبلیغات می باشد . پس انتخاب رنگ یک لوگو، میتونه با دو عامل تعیین بشه: اول معنای اون رنگ هست که تاثیر مستقیمی بروی مخاطب داره و دوم تفکری هست که اون رنگ در ذهن ایجاد میکنه . بعنوان نمونه رنگ های دیگری مانند مشکی حسی از لوکس و گران قیمت بودن ، سبز آرامش و صلح طلب بودن و نارنجی خلاقیت و شکوفا شدن را به انسان القا می نماید .

هفت رنگ مهم که در لوگو کمپانی های معروفی همچون اپل ، مایکروسافت ، فایرفاکس و یا ال جی استفاده می شوند هر کدوم از این رنگها با توجه به معانی و تفکری که در ذهن مخاطب بوجود می آورد . برای مثال شرکت اچ اپی از رنگ آبی به معنای اطمینان داشتن به محصولات و همینطور حس اطمینان استفاده میکنه و یا کوکاکولا از قرمز به عنوان نمادی از قدرت و جوان گرایی در تبلیغات خودش سود می برد . در این بین کمپانی هایی مانند گوگل، مایکروسافت یا ای بای از ترکیب هفت رنگ به عنوان نمادهای رنگی استفاده می نمایند .

(آبی : قابل اطمینان – قدرت – آرامش ) ( قرمزنارنجی : اطمینان – دوستی – امنیت ) ( خاکستری : تعادل – آسودگی خیال – حرفه ای ) ( بنفش : خلاقیت – رویا – زیرکی ) ( نارنجی : خوش بینی - نظم و ترتیب – گرما  ) ( سبز : نوع دوستی – صلح – رشد بیشتر  ) ( قرمز : جوانی – هیجان – قدرت )


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.